De klant is koning? Ja, vaak wel. Of het nu gaat om B2B of B2C: bij de klantenservice of de betaalmogelijkheden krijgt hij lang niet altijd wat hij wil. Ook bij het beheren van klantcontacten bestaat er een achterstand.
Winkelen met de smartphone
Bij winkelen op het internet heeft de smartphone de computer ingehaald. Amerikanen doen het liefst daarop hun virtuele boodschappen:
- USA 58,0%
- Groot-Brittannië: 57,1%
- Nederland: 52,0%
- Gemiddelde wereldwijd: 52,0%
- Frankrijk: 49,7%
- Duitsland: 41,5%
Bron: Adyen
Sterke aanwezigheid
Merksterkte en kwaliteit van de communicatie spelen ook in het B2B-bereik een rol bij de koopbeslissingen. Wat inkopers beïnvloed:
- Prijs 27%
- Product 25%
- Verkoopactiviteit 21%
- Merk 14%
- Informatie/communicatie 13%
Bron: McKinsey
De belangrijkste kanalen voor inkopers
Ook bij B2B wordt online winkelen steeds belangrijker. Inkopers gebruiken over het algemeen:
- Online kanalen van zakelijke partners 47%
- Schriftelijke bestelling (bijv. fax of bestelformulier) 45%
- Website/online winkelen voor zakelijke klanten 37%
- Telefonische bestelling 30%
- Marktplaats voor consumenten (bijv. Amazon. Ebay) 23%
Meerdere keuzes mogelijk. Bron: ibi research
Daar was toch een e-mail over
Alle digitalisering ten spijt - bij het beheer van klantcontacten gebruiken veel bedrijven geen professionele CRM-software. Ze gebruiken:
- E-mailclients (bijv. Outlook of Gmail) 31,1%
- Excel-tabel of Google-sheets 30,1%
- CRM-software 22,8%
- Handmatige methodes (bijv. pen en papier) 9,6%
- E-mailmarketingsoftware 2,7%
- Overige 3,6%
Bron: Capterra
Onze klanten bereiken met onze taalkundige ondersteuning veel in de markten van de toekomst. Een van de sterke punten van ons bedrijf zijn vertalingen en andere taalkundige diensten op gebied van online winkels. Of het nu gaat om juridische teksten (zoals gegevensbeschermingsbepalingen of Algemene voorwaarden) of procesbeschrijvingen, onze ervaren vertalers zijn u van dienst in meer dan 100 talen.
Een nieuwe opmerking toevoegen