De e-commerce sector groeit al jaren gestaag en er worden steeds vaker aankopen gedaan met een simpele klik. Sommige bedrijfstakken profiteren in het bijzonder van deze trend, andere hebben nog veel ontwikkelingspotentieel. Met name mode wordt graag online aangeschaft, maar ook reizen worden steeds vaker online verkocht en meubels worden steeds vaker aan de voordeur geleverd. Bij een simpele klik zijn er geen openingstijden of speciale adviezen nodig en door het brede scala aan betalingsmogelijkheden wordt het steeds gebruikelijker om online te winkelen, vooral op het platteland. De verkoop van levensmiddelen via onlinewinkels is echter een uitzondering en biedt veel mogelijkheden voor intelligente startende ondernemingen.
Vlees, brood en groenten worden zelden geleverd.
Terwijl de detailhandel in levensmiddelen in Spanje een omzet heeft van ongeveer 77 miljard euro per jaar en deze in Duitsland zelfs meer dan 120 miljard euro per jaar bedraagt, kunnen in de meeste landen de webwinkels binnen deze sector alleen maar lage groeicijfers laten zien. Alleen in China is de online levensmiddelenhandel goed voor meer dan 30 miljoen euro per jaar, gevolgd door de VS met bijna 25 miljoen euro. Zwitserland en Duitsland daarentegen hebben slechts een gezamenlijke jaaromzet van ongeveer 2,5 miljoen euro in deze branche en voor vindingrijke ondernemers is er nog veel ruimte voor ontwikkeling.*
Exotisch met één muisklik - de taal zorgt voor de omzet
Winkels die zich hebben gespecialiseerd in exotische en lang houdbare levensmiddelen hebben een goede kans om zich een plaats in de markt te veroveren. Wat men in de supermarkt in de buurt niet kan vinden, kopt met graag online. Meertalige winkels met goede verkoopteksten zijn de basis bij uitstek voor een voorspoedige groei. Wij beschikken over gespecialiseerde vertalers die u graag helpen bij het vertalen van de website- en winkelteksten in diverse talen.
*Bron: Statista
Een nieuwe opmerking toevoegen